Gault & Millau is mooie publiciteit


Vermelding in Gault & Millau is mooie publiciteit voor mijn klanten

Patisserie Vercruysse in de Doorniksewijk 115 in Kortrijk werd opgenomen in de speciale Gault & Millau gids voor patissiers en chocolatiers. Chocolatier Geert Vercruysse (50) valt die eer al voor de derde keer te beurt. Eerder dit jaar scoorde hij ook al hoog in het referentiewerk The Chocolate Tester van Georg Bernardini.

Op de vermelding in de gids Gault & Millau reageert Geert heel nuchter. “Vooral voor mijn klanten vind ik het een mooie publiciteit. Zelf hecht ik er niet zoveel belang aan. De waardering die ik van de klanten krijg over mijn kwaliteitsvolle producten, is voor mij heel belangrijk. Ik ben wel tevreden met de erkenning.”

Origine chocolade

Al 26 jaar maakt en verkoopt deze Kortrijkse chocolatier met passie en veel liefde voor het vak origine chocolade. “Het is belangrijk dat klanten in de chocolade de oorsprong en de echte smaak van cacaobonen proeven. Ik zweer bij een kleinschalige aanpak waardoor ik mijn ziel kan leggen in een product. Tree-to-bar is de nieuwe beweging in de chocoladewereld waar ik een groot voorstander van ben. Zelf werk ik nooit met Belgische chocolade, want dit is een industrieel massaproduct geworden. Toch heeft ons land nog een sterke reputatie als chocoladeland. Via sociale media heb ik een wereldwijd netwerk, bestaande uit diverse kleine cacaoproducenten die op een eerlijke manier cacao verbouwen en er een hoogstaand chocoladeproduct van maken, uitgebouwd. Op die manier smaak en proef je in deze chocolade de herkomst van de cacaobonen.”

Populaire posts