Chocolatoa in Kortrijk

Kennismaking:
Mario Vandeneede (1983) reisde op zijn negentiende voor vrijwilligerswerk naar Ecuador. De liefde voor de cacao hield hem vervolgens jarenlang in Zuid-Amerika. In Ecuador gaf hij les aan de universiteit, onderhield hij zijn eigen cacaoplantage en was hij chocolatier bij verschillende hotels. Lieve Blancquart reisde speciaal voor Mario naar Ecuador, voor een reportage in de VRT-reeks Made in Belgium en vandaag werken we samen met hem de look & feel van zijn nieuwe chocolade uit onder de naam van Chocolatoa.

bron: http://designed4u.be/portfolio-view/chocolatoa/

Vandaag 6-4-2017 kreeg ik voor de tweede keer het bezoek van Mario en zijn vakkennis is er alleen maar beter op geworden, dus zijn chocolade is nog lekkerder.
Precies één jaar geleden proefde ik al de Madagascar chocolade, en ik was er meteen weg van, nu is deze nog beter en als dessert kreeg ik zelf een 75% Costa Rica chocolade te proeven. Nahua Plantations mij niet onbekend uit het recente verleden met wonderlijk chocolade.



De smaak is heerlijk zacht (75% cacaomassa en 5% cacaoboter), niet te geloven dat dit een 80% chocolade is. Fris, fruitig, uitgebalanceerde zuren en boterachtig naar het eind met hazelnoot als nasmaak.
Nu reeds in de winkel te koop in Kortrijk of online.

Klaar voor een "bean to bar" workshop?

Populaire posts